Twitter jako marketingový nástroj

O síle sociálních sítí jsme si řekli už ve článku na téma Facebook. Ten je samozřejmě se svou více než miliardou aktivních uživatelů zdaleka největší, nejznámější a nejvyužívanější. Rozhodně ale není jediný, který se může pyšnit stovkami milionů registrovaných účtů.

twitter-t8t9jj-520x245

Twitter je s více než 550 miliony uživatelů druhou největší sociální sítí současnosti. Detailní statistiky z května 2012 navíc hovoří o 150 tisíci nových účtech denně. Tyto čísla z něj dělají rozhodně nezanedbatelný trh, na kterém se vyplatí být. A to i v České Republice, kde se širší základna uživatelů teprve formuje.

Co to ale Twitter vlastně je? A jak se liší například od zmiňovaného Facebooku? V první řadě Twitter mezi jednotlivými spřátelenými uživateli netvoří automatické pouto. Nepoužívá se zde měřítko dvoustranného přátelství, ale naopak jednostranného sledování. Efekt je takový, že si každý vybírá jen takové zdroje informací, které jej doopravdy zajímají a zároveň nijak neovlivňuje druhou stranu.

Twitter je velmi jednoduché, mnohdy až asketické médium, které věnuje standardním sociálním prvkům, jako je profil či soukromá pošta, minimum prostoru. Dokonce vám dovolí v jednom statusu použít pouze 140 znaků – což znamená ještě o něco míň než standardní velikost SMS. Nevýhoda? Naopak jde o jednu z největších předností této sociální sítě. Odměnou za věcnost a stručnost jsou totiž jasná a přesná sdělení bez jakéhokoli balastu okolo.

Tomu by se měl přizpůsobit také marketing. Sdělení na Twitteru musí být copywritersky velmi propracovaná. Potřebujete upoutat zákazníkovu pozornost v několika málo znacích a nemůžete si vypomoci obrázkem nebo videem. Ty sice Twitter podporuje, ale zobrazí je až po rozkliku konkrétního statusu. Dobrá firemní komunikace také vtipně a zajímavě využívá aktuální trendy a populární témata. Zároveň musí v reálném čase odpovídat na zpětnou vazbu zákazníků. Není nic horšího, než když u takhle přímé služby čekáte hodiny na odpověď.

Pokud se tato činnost zvládá dobře, získává společnost ještě bližší komunitu než například na Facebooku. Twitter navíc nepoužívá žádný algoritmus na výpočet zobrazení příspěvků. Pokud tedy máte 1300 followerů, ukáže se váš příspěvek přesně tomuto počtu lidí. Což není pravdou na Facebooku, který si vypočítává až na základě aktivity fanoušků, kdy se ukáže a kdy ne.

Marketing na Twitteru je složitější. Pokud si však vyberete za své partnery nás, budete mít profesionální zastoupení od lidí, kteří se na téhle dynamicky se rozvíjející síti vyznají. Neváhejte nás proto kontaktovat s jakýmkoli problémem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.