Když Atlassian Cloud, tak jedině Premium

Všichni Atlassian partneři mají motivaci nabízet zákazníkům cloudová řešení Atlassian Jira, Service management nebo Confluence a preferovat je před řešením on-premise Data center. Pokud nahlédnete pod pokličku Atlassian týmů, může jejich odborný názor být často opačný. Atlassian prodej cloud služeb však masivně a agresivně podporuje, dokonce Cloud nedávno podpořil zrušením nejprodávanější on-premise řady pro střední firmy „Server“.

Proč je Cloud zatím u technických týmu ne zcela preferovaným řešením, jsme se na našem blogu zmínili. Jde zejména o nedostatek možností přizpůsobení a automatizace, která je na on-premise produktech normální. Z pohledu zákazníka najdeme několik omezení, které ve srovnání s on-premise řešením, nehovoří ve prospěch cloudu, jako je např. nedostatečné řešení CMDB.

Atlassian však opravdu masivně investuje do vývoje cloudu. A to se začíná projevovat i ve funkcionalitě aplikace. I Atlassian týmy možná zpozorní, protože v posledním roce se ledy pohnuly i v cloud produktech.

Tím nejzajímavějším, s čím Atlassian přichází je funkcionalita Automation. Už sám název napovídá. Je to framework pro tvorbu akcí, které se spouští na základě definovaných událostí. Uživatel si může definovat například pravidlo, které umožní při příchodu prioritního tiketu poslat SMS zprávu nebo tiket automaticky posunout do jiného stavu. Protože Automation podporuje tzv. Smart values a dovoluje dělat v pravidlech proměnné, stává se mocným nástrojem, který Atlassian Jira Cloud pozdvihne o úroveň výše.

Něco málo o funkcionalitě

Automation je nějakou dobu dostupná i v on-premise řešení, zde ale v porovnání s konkurencí působí spíše jednoduše. V Cloudu je to naopak, Automation dovoluje dělat věci, které dosud nešly, včetně možností integrace na řadu služeb jako je Slack, AWS, Gitlab,  Twilio nebo MS Teams. Atlassian zjevně nedal svým partnerům jako je Adaptavist moc šanci udělat Scriptrunner konkurenceschopným nástrojem a počítá s tím, že většina automatizačních činností se bude realizovat v jeho nástrojích. Mimo velmi zajímavé integrace má Automation možnost spouštět svoje pravidla na základě desítek různých událostí, obsahuje if-then bloku a dovoluje dělat hromadné akce. Nástroje také podporuje adhoc integrace, protože disponuje možností vytvářet webhooky nebo je volat.

Proč zvolit předplatné Premium

Vraťme se oklikou zpět k názvu příspěvku, který nevznikl náhodně, protože je tu vedle nadšení i  jedno „ale“.

Produkt je bohužel omezen na úrovni celé platformy počtem spouštěných akcí měsíčně. To je v případě tiketovacího nástroje pro řízení ITSM procesů lehké omezení, protože některé automatizace je třeba implementovat po projektech a nikoliv globálně. U verze Premium je omezení rozumně nastaveno, je to 1000 akcí na 1 placeného uživatele měsíčně. U verze Enterprise je dokonce počet spuštění neomezený (tu lze však zakoupit od 1000 uživatelů za cenu okol 130 tis. USD, je tedy určena pro velké firmy).
V nižších edicích je to 100 a 500 akcí globálně, a to je opravdu málo. Zde je produkt použitelný pouze na projektové úrovni pro menší týmy nebo limitovaná pravidla. Automation umí naštěstí situaci, kdy má dojít k překročení, notifikovat.

Když cloud, tak Premium? Ano kvůli Automation to jednoznačně platí. Premium verze předplatného má i další výhody, o kterých se zmíníme v některém dalším příspěvku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *