Zvýšení cen Atlassian licencí

Zvýšení cen Atlassian licencí

Zvýšení cen Atlassian licencí souvisí s novou cenovou politikou, protože společnost Atlassian se rozhodla ještě více investovat do vývoje a rozvoje všech produktů. Od 3. 10. 2019 nás tedy čeká změna cen všech typů licencí.

Podstatné informace o změnách jsem pro vás sepsali v tomto článku a navíc poradíme, co udělat proto, abyste našli pro vás optimální řešení.

Jak to bude vypadat od 3. 10. 2019?

  • Změna cen se projeví pro všechny objednávky od 3. 10. 2019 (včetně).
  • Veškeré objednávky vytvořené 3. 10. 2019 nebo později budou odpovídat novým – vyšším cenám (Server, Data Center a Cloud).

Jak vysoký bude nárůst cen?

SERVER
Nové licence (po 3. 10. 2019) 

  • Jira Core, Jira Software a Confluence – dojde k navýšení od 40 % do 130 % (v závislosti na velikosti uživatelské základny – čím vyšší počet uživatelů, tím větší navýšení)
  • ostatní produkty (včetně Atlassian pluginů jako Portfolio for Jira nebo Team Calendars) – dojde k navýšení o 15 %

Existující licence

  • pro upgrady a obnovy maintenance u všech aplikací bude zaveden “grandfathering” (dědičnost cen s postupným navyšováním) o 15 % ročně, než dojde ke srovnání s novými ceníkovými cenami
  • pro upgrady a obnovy maintenance u Atlassian pluginů jako například Portfolio for Jira nebo Team Calendars dojde k navýšení o 15 % ročně, než dojde ke srovnání s novými ceníkovými cenami

DATA CENTER
Nové licence (po 3. 10. 2019) 

  • u Jira Software s 500 uživateli dojde k navýšení o 70 %
  • u ostatních aplikací a velikostí uživatelské základny Jira Software půjde o navýšení mezi 10 % a 25 %

Existující licence

  • u Jira Software a Confluence dojde k navýšení o 10 % až 25 %
  • u ostatních aplikací půjde o navýšení o 10% 

Upgrady (slevy při upgradu ze Server na Data Center)

  • platí pro upgrady Jira Software nebo Confluence s 250 nebo 500 uživateli na Data Center verzi aplikace o počtu 500 uživatelů (pro více detailů se podívejte na tabulky na Atlassian webu)

CLOUD
Nové Cloud licence

  • k navýšení dojde u tarifů pro 101+ v případě měsíčního předplatného, resp. pro 201+ v případě ročního předplatného u aplikací Jira (Core, SW i Service Desk), Confluence a Bitbucket
  • procentuální navýšení záleží na produktu a počtu uživatelů aplikace

Existující Cloud licence

  • všechny existující cloudové licence obdrží přiměřené navýšení při ročním obnovování pro méně citelný přechod na nové ceny

ENTERPRISE SLUŽBY

  • Premier Support – navýšení o 13 %
  • TAM – navýšení o 5 %
  • Enterprice Success Package (Premier Support + TAM) – navýšení o 7 %

Chceme všem našim zákazníkům vyjít v této situaci maximálně vstříc a pro objednávky do 27.9. se pokusíme zajistit stávající ceny.

Licence a aplikace, kterých se dotkne zvýšení cen

Zvýšení cen se dotkne nákupu nových licencí i obnovení podpory (maintenance) u stávajících produktů:

  • Jira Core
  • Jira Software
  • Jira Service Desk
  • Portfolio for Jira
  • Confluence
  • Team Calendars for Confluence
  • Confluence Questions
  • Bitbucket
  • Bamboo
  • Crowd

Jakých licencí se naopak zvýšení cen nedotkne?

Server

  • Startovací licence za 10$ pro 10 uživatelů
  • FishEye a Crucible

Data Center

  • jelikož nebudou pro Atlassianí pluginy (Portfolio for Jira, Questions for Confluence a Team Calendars for Confluence) ceny technicky navýšeny, tak je důležité zmínit, že k 3. září končí slevy na tyto pluginy poskytnuté při příležitosti uvedení programu pro Data Center Approved Apps

Cloud

  • Portfolio for Jira, Questions for Confluence a Team Calendars for Confluence
  • Atlassian Access, prémiové předplatné pro Jira Software a Confluence, Jira Align, Trello, Opsgenie a Statuspage
  • Bitbucket nenabídne “grandfathered” předplatné

Enterprise služby

  • Prioritní podpora (Priority Support)

Nenechte se zaskočit zvýšením cen a včas nám pošlete poptávku na nové licence nebo prodloužení maintenance

Atlassian si je vědom velké změny v cenové politice (kompletní informace na Atlassian webu), a proto dal svým zákazníkům prostor na tuto změnu reagovat. Neváhejte se na nás obrátit, pokud plánujete nákup nových licencí nebo prodloužení stávající maintenance. Nákup za současné ceny vám budeme schopni zajistit, pokud provedete objednávku do 27. 9. 2019.

Jak postupovat, když mě prodloužení licencí nebo maintenance čeká až za několik měsíců?

I v tomto případě doporučujeme udělat objednávku do 27. 9. 2019, abychom vám mohli garantovat stávající ceny.

Licence jsme nedávno obnovili a budeme je chtít obnovovat i nadále

Garance nižších cen platí i pro obnovení licencí až na dalších 24 měsíců. Nemusíte se ničeho obávat, nyní zakoupené licence nabudou platnosti až vyprší platnost stávající licence. Pokud ale plánujete upgrade licence na vyšší počet uživatelů, zakoupená maintenance se nepřenese a o již zaplacené období přijdete!

Co se stane, pokud nestihneme rozhodnout o nákupu do 3. 10. 2019?

V tomto případě můžete do 27.9. 2019 poslat nezávaznou objednávku, na základě které vám zajistíme stávající nižší ceny a samotný nákup realizujeme, až se definitivně pro Atlassian produkty rozhodnete. Ale pozor, platnost nezávazné objednávky je do 31. 12. 2019 a doporučujeme objednat ještě před Vánoci.

Budeme licence prodlužovat, ale zvažujeme navýšení počtu uživatelů

Pokud je možnost, že u vás v blízké době dojde k nárůstu počtu uživatelů, doporučujeme učinit nezávaznou objednávku na vyšší verzi licence. I pro renewaly platí od 3. 10. 2019 nová cenová politika. Nyní je praxe taková, že cena za obnovu licence je polovina ceny původní licence. Nově se bude tato polovina ceny již počítat z vyšších cen (bez ohledu na to, za jakou cenu zákazník původní licenci koupil).

Prodloužení maintenance doporučujeme také v případě, že nepředpokládáte výrazné rozšíření vašeho týmu během následujících 12–24 měsíců. Právě na toto období je možné zakoupit maitenance licencí za nižší ceny.

Proč je platná maintenance důležitá?

  • Máte neustále k dispozici nové funkce v rámci dostupných aktualizací.
  • Pomáhá předcházet bezpečnostním rizikům.
  • Pro opravu kritických chyb v systému.
  • A neposlední řadě máte zaručenou podporu Atlassianu.

DOPORUČENÍ NA KONEC

Pokud se rozhodujete například mezi dvěma variantami licencí, vytvořte pro jistotu dvě nezávazné objednávky (na každou verzi jednu) a realizovat se bude jen jedna, až se rozhodnete.

Jen nám jasné, že změn je mnoho a mohou být matoucí, proto se na nás neváhejte kdykoliv obrátit. Poradíme vám nejvýhodnější řešení a zaštítíme veškerou komunikaci se společností Atlassian.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *